بهداشت البسه

مزایای استفاده از نرم کننده لباس

مزایای استفاده از نرم کننده لباس

مزایای نرم کننده لباس

نرم‌کننده‌ها‌ با حالت‌پذیرتر کردن پارچه‌ها، به نرم شدن الیاف آن‌ها کمک می‌کنند و ظاهر حوله‌ها و لباس‌ها برای مدت طولانی‌تری نو می‌ماند. این محصول همانطور که از اسمش پیداست، باعث نرمی و حالت‌پذیری لباس می‌شود و زبری پارچه را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه رایحه بسیار دلنشینی به لباس می‌بخشد. استفاده از نرم‌ کننده‌ها برای تمام انواع پارچه‌ها مناسب است و محدودیتی ندارد ولی اصولی دارد که باید رعایت شود. در این مقاله قصد داریم مزایای نرم کننده لباس را به شما معرفی کنیم و نکات مهمی را درباره اصول استفاده از آن بگوییم.

اصول استفاده از نرم کننده لباس

قبل از شناختن مزایای نرم کننده لباس بهتر است با اصول استفاده از آن آشنا شوید. نرم‌ کـننده‌ها یک لایه مـحافـظ ابریشمی روی لباس به جا می‌گذارند که ممکن است بر قابلیت جذب آب حوله‌ها اثرگذار باشند. نرم‌ کننده حوله و لباس رویا ضمن ایجاد نرمی و لطافت، خاصیت جذب آب را هم افزایش می‌دهد.

نرم كننده‌ها باید در آخرین مرحله شستشو مورد استفاده قرار گیرند. در ماشین‌های اتوماتیک معمولا محفظه کناری محفظه پودر که کوچکتر است، مخصوص نرم‌ کننده لباس طراحی شده و به صورت خودکار در آخرین مرحله شستشو آب‌گیری می‌شود؛ اما اگر ماشین لباسشویی‌تان قدیمی است یا اتوماتیک نیست، خودتان باید نرم‌ کننده را به صورت دستی، در آخرین دور آب‌کشی اضافه کنید.

نرم كننده حوله و لباس نباید با هیچ شوینده دیگری مخلوط شود

نرم‌ کننده‌های لباس یک لایه محافظ ابریشمی روی لباس به جا می‌گذارند که باعث حس نرمی و لطافت می‌شود؛ به همین دلیل پس از استفاده از نرم‌ كننده نباید لباس‌ها را مجددا آب‌كشی کنید. انحلال و پخش نرم‌کننده در آب شستشو خیلی مهم است و نباید در هیچ شرایطی آن را مستقیم روی لباس‌ها بریزید. غـلظت زیـاد نرم‌ کننده‌ نه تنهـا دلیل بر قدرت نرم‌کنندگی بیشتر نیست، بلکه باعث می‌شود قبل از جذب روی البسه، همراه آب شستشو از محیط خارج شود و عملا هیچ اثری نداشته باشد.

نسبت نرم‌ کننده به شوینده را رعایت کنید

معمولا ۳۵ میلی‌لیتر نرم‌ کننده رویا برای شستشوی کامل یک ماشین لباسشویی ۴-۵ کیلوگرمی یا ۵۵ میلی‌لیتر برای شستشوی ۶-۷ کیلوگرمی کافی خواهد بود؛ اما همیشه روی برچسب محصولات را مطالعه کنید و بر اساس همان پیش بروید.

مزایای استفاده از نرم کننده حوله و لباس چیست؟

در ادامه به معرفی مزایای نرم کننده حوله و لباس رویا می‌پردازیم:

  • اتوکشی آسان
  • حفظ رنگ و بافت لباس
  • جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در لباس

پست های مرتبط