بهداشت البسه

میزان شوینده برای شستن لباس‌ها

چه میزان شوینده برای شستن لباس‌ها کافی است؟

تا به حال شده که پس از شستن لباس‌ها بقایای پودر یا مایع لباسشویی روی لباستان باقی بماند و با خودتان بگویید «یعنی من اینقدر مواد شوینده استفاده کرده‌ام؟» خب جواب سوالتان منفی است. علیرغم آنچه فکر می‌کنید این احتمال وجود دارد که شما در واقع لباس زیادی را به جای مواد شوینده زیاد در ماشین قرار داده باشید.

چه مقدار شوینده استفاده کنیم؟

شستن لباس‌ها همیشه کمی پیچیده‌تر از آن است که به مقدار شوینده‌‍ای که استفاده می‌شود توجه شود. استفاده کم یا زیاد از مواد شوینده اغلب منجر به نتایج ناخوشایند در شستشو می‌شود. فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی مورد استفاده شما چه مقدار بزرگ یا کوچک باشد، مهم است که مقدار مناسب شوینده را در شستشو داشته باشید.

برای مثال اگر ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا را انتخاب کنید، از آنجا که آنها آب کمتری مصرف می‌کنند، قرار دادن لباس‌های بیش از حد در آنها می‌تواند تمام آب را به خود بکشد و بنابراین مقدار کافی برای حل کردن و شستن کامل مواد شوینده وجود نداشته باشد.

نکته: مهم است که مقدار مناسب شوینده را استفاده کنید زیرا مصرف کم یا بیش از حد می‌تواند منجر به تمیز کردن ناکافی شود.

لباس‌ها چقدر کثیف است؟

هرچه لباس‌های شما کثیف‌تر باشند، به مواد شوینده بیشتری نیاز خواهید داشت. این کار به پاک کردن کثیفی کمک زیادی می‌کند.

میزان لباسی که در لباسشویی است، چقدر است؟

دستورالعمل‌های مقدار مواد شوینده براساس اندازه اتاق ماشین لباسشویی‌های معمولی است بنابراین اگر ماشین‌تان بزرگتر است، برای اینکه در هر شستشو نتایج عالی داشته باشید به مواد شوینده بیشتری نیاز دارید.

به سختی آب توجه کنید

سختی آب در مناطق مختلف کشور متفاوت است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه اگر در منطقه‌ای هستید که سختی آب زیاد است از مواد شوینده بیشتری استفاده کنید.

چه مقدار پودر یا مایع استفاده کنید؟

مایع لباسشویی: اگر روی از بین بردن لکه‌های لباس متمرکز هستید، از مایع لباسشویی جنرال اکتیو استفاده کنید. شوینده‌های مایع برای لکه‌های مواد غذایی، چربی یا روغن عالی هستند. می‌توانید به راحتی از درپوش برای اندازه‌گیری مقدار لازم استفاده کنید. پس از ریختن مایع در ماشین لباسشویی لباس‌ها را اضافه کنید و شستشو را شروع کنید.

پودر لباسشویی: برای آنکه لکه‌ها و بوی لباس از بین برود، پودر ماشین لباسشویی اکتیو یک گزینه عالی است. هنگام استفاده از پودر شوینده مانند پودر لباسشویی اکتیو مطمئن شوید که مقدار درستی استفاده می‌کنید.

پست های مرتبط