بهداشت خانه

روش های صحیح پاک کردن شیشه ها

روش های پاک کردن شیشه ها

پاک‌کردن شیشه در خانه ازجمله کارهایی است که معمولاً به دست خود ما و یا نیروهای خدماتی صورت می‌گیرد و یکی از سخت‌ترین بخش‌های نظافت خانه است. این مسئله در مورد ساختمان‌های چندطبقه و برج‌ها بسیار پیچیده‌تر شده و شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد…

پاک کردن شیشه در خانه ازجمله کارهایی است که معمولاً به دست خود ما و یا نیروهای خدماتی صورت می‌گیرد و یکی از سخت‌ترین بخش‌های نظافت خانه است. این مسئله در مورد ساختمان‌های چندطبقه و برج‌ها بسیار پیچیده‌تر شده و شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد و عملاً این کار را به یکی از پرخطرترین و عذاب‌آورترین کارهای خانه تبدیل می‌کند. از طرف دیگر همه‌ی ما دلمان می‌خواهد که پنجره‌های تمیز با شیشه‌های شفاف و درخشان داشته باشیم تا زیبایی خانه‌مان چند برابر شود و بهداشت و تمیزی آن بیشتر دیده شود.

 

مشکلات ناشی از پاک کردن نادرست شیشه‌ها

شاید برخی افراد تصور کنند که پاک کردن شیشه‌ها هیچ قاعده و قانونی ندارد و در هرزمانی و با استفاده از هر متریالی می‌توانند، شیشه‌ها را پاک‌کرده و به نتیجه‌ی ایده آل برسند. لازم است بدانید که این تصور کاملاً اشتباه است! باقی ماندن رد دستمال بر روی شیشه، از بین نرفتن لکه‌ها، باقی ماندن لکه‌ی اسپری شیشه‌پاک‌کن بر روی شیشه و مشکلاتی ازاین‌دست ازجمله مشکلاتی هستند که به هنگام پاک کردن شیشه‌ها با آن‌ها مواجه می‌شویم.

 

انتخاب زمان مناسب برای پاک کردن شیشه‌های پنجره

اولین گام در پاک کردن شیشه‌های خانه و محل کار، انتخاب زمان مناسب برای این کار است. معمولاً بخش‌های مختلف ساختمان‌ها، با توجه به جهت جغرافیایی که دارند در قسمت سایه یا آفتاب قرار می‌گیرند. این مسئله در فصول گرم و پرآفتاب بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد و ما باید سعی کنیم، پاک کردن شیشه‌ها را از جایی آغاز کنیم که در سایه قرارگرفته است. نور آفتاب باعث می‌شود که مایع اسپری شده بر روی شیشه ‌یا درواقع شیشه‌پاک‌کن، خیلی زود از روی شیشه تبخیر شود و ما فرصت کافی برای پاک کردن شیشه‌ها نداشته باشیم. تبخیر سریع مایع ممکن است باعث باقی ماندن لکه بر روی شیشه نیز بشود و این اتفاقی است که به‌هیچ‌وجه خوشایند ما نیست.

پس اگر پاک کردن شیشه‌ها را از قسمت سایه شروع کنیم، به نتیجه‌ی مطلوب‌تری رسیده و خودمان نیز آسیب کم‌تری به هنگام انجام کار می‌بینیم.

 

انتخاب متریال مناسب برای پاک کردن شیشه‌ها

مرحله‌ی بعدی، انتخاب متریال مناسب برای پاک کردن شیشه‌ها است. دستمال‌های میکروفیبر که در بازار به‌وفور دیده می‌شوند، از بهترین گزینه‌ها برای پاک کردن شیشه هستند. در صورت دسترسی نداشتن به چنین پارچه‌هایی می‌توانید از پارچه‌های بدون پرز، پارچه‌های کتان و حتی روزنامه استفاده کنید. این پارچه‌ها ضمن از بین بردن لکه‌های روی شیشه، مانع از برجای ماندن رد پارچه بر روی سطح شیشه می‌شوند و بهترین نتیجه را حاصل می‌کنند. در کنار این‌ها داشتن یک مسواک نرم هم می‌تواند به شما کمک کند تا لکه‌های مقاوم‌تر را از بین ببرید. اما دقت کنید که مسواکتان زبر و خشک نباشد تا روی شیشه خط و خطوط ایجاد نکند.

 

درست کردن اسپری‌های خانگی برای پاک کردن شیشه‌ها

برای پاک کردن شیشه‌ها می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. اگر شیشه‌ی موردنظرتان بیش‌ازحد نرمال چرب و کثیف بود، بهتر است اول آن را با آب و صابون بشورید و سپس از افشانه‌های پاک‌کننده‌ی شیشه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته بوی سرکه ممکن است کمی آزاردهنده باشد و تا دقایقی در خانه باقی بماند. پیشنهاد ما به شما استفاده از افشانه‌های پاک‌کننده‌ی مخصوص شیشه است. این اسپری‌ها حاوی مواد پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده بوده و بوی مطبوعی دارند و قدرت لکه‌بری‌شان از سایر مواد پاک‌کننده بیشتر است. این اسپری‌ها مختص به سطح شیشه طراحی و تولیدشده‌اند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

 

خاصیت ضد بخار اسپری‌های شیشه‌پاک‌کن

از دیگر مزایای استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌ها می‌توان به خاصیت ضد بخار بودن برخی از آن‌ها اشاره کرد. خیلی از ما با مشکل بخار کردن شیشه در شرایط مختلف مواجهیم و چنین وضعیتی خوشایندمان نیست. این مسئله در مورد شیشه‌ی عینک و شیشه‌ی ماشین بسیار پررنگ‌تر است و حتی در برخی شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا جلوی دید افراد را می‌گیرد. با استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌های ضد بخار می‌توانید هم شیشه‌ها را تمیز کرده و هم با مشکل بخار زدن شیشه‌ها مبارزه کنید.

معرفی محصول شیشه‌شوی ضدبخار ۵۰۰ گرمی رویا

لکه‌های کثیف روی شیشه و آینه بیش از هر جای دیگر خودنمایی می‌کنند، زیرا دائما در معرض تابش و بازتاب نور هستند. شستن شیشه‌ها و آینه‌ها و برق انداختن آن‌ها اگر با شیشه‌شوی نباشد قطعا نتیجه رضایت‌بخشی نخواهد ‌داشت زیرا یا رد و لکه‌ بر روی آن‌ها باقی می‌ماند یا تیره و مات می‌گردند. بهترین گزینه برای تمیز کردن و درخشان نمودن آن مایع شیشه‌شوی است.

شیشه‌شوی ضدبخار رویا پس از استفاده تا مدت‌ها کارایی خود را حفظ کرده و مانع نشست بخار روی سطح می‌شود؛ لذا تا مدت‌ها به استفاده مجدد نیاز نیست. شیشه‌پاک‌کن ضدبخار رویا با فرمولاسیون پیشرفته، در سه رنگ و رایحه، با توجه به نیاز مصرف‌کننده به‌عنوان محصولی با قابلیت استفاده بر روی شیشه‌ و آینه‌ در فضاهای پُربخار مانند حمام، سونا، استخر و همچنین شیشه خودرو در روزهای بارانی و برفی، طراحی و به بازار عرضه گردید؛ لذا استفاده از این محصول مانع ایجاد بخار روی سطوح مذکور می‌گردد، همچنین با داشتن مواد روشن‌کننده علاوه بر از بین بردن چربی و لکه‌های ایجادشده روی سطوح شیشه و آینه عمل پاک کردن را نیز آسان می‌کند و بدون برجای گذاشتن رد چربی و لکه باعث درخشندگی فوق‌العاده شیشه و آینه می‌گردد.

موارد مصرف:

شستشوی انواع سطوح شیشه‌ای، آینه‌ها و همچنین هر سطحی که در معرض بخار باشد مانند شیشه‌های اتومبیل، پنجره منازل، یخچال، فر، مایکروویو و عینک‌های معمولی و آفتابی

ریختن محصول در ظرف مایع شیشه‌شوی اتومبیل علاوه بر پاک‌کردن مناسب شیشه به‌دلیل وجود الکل در ترکیبات آن تا حد زیادی باعث جلوگیری از یخ زدن مایع در روزهای زمستانی می‌گردد.

نکته: از استفاده مایعات شیشه‌شوی برای سطوح ضدانعکاس صفحات نمایشگر خودداری كنيد.

وجه تمایز و نقاط قوت محصول:

  • ضدبخار
  • پاک‌کنندگی بالای لکه‌ها و چربی‌ها
  • تبخیر سریع از سطح شیشه بدون به‌جا گذاشتن لکه
  • ایجاد ظاهر شفاف کریستالی بر روی شیشه
  • جلوگیری از بجا ماندن رد آب بر روی شیشه
  • جلوگیری از نشستن گرد و غبار بر روی شیشه
  • رایحه مطلوب و دلپذیر
  • فاقد اثرات سوء بر روی شیشه‌های پلی‌کربنات 

پست های مرتبط