بهداشت البسه

رازهای طول عمر ماشین لباسشویی

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

بوی ماشین لباسشویی، از جمع شدن چرک و رسوب، در مخزن اصلی (درام) دستگاه، ناشی می‌شود‌ که ممکن است به لباس‌ها نیز انتقال یابد.

برای تمیز کردن و از بین‌بردن بوی بد ماشین لباسشویی می‌توانید پس از اضافه کردن نصف پیمانه جوش‌شیرین به محفظه دیگ، نصف پیمانه سرکه سفید را داخل محفظه ماده شوینده بریزید و برنامه شستشو را (بدون لباس) به‌راه اندازید. سرکه به طور معمول هر نوع باکتری داخل ماشین لباسشویی را از بین می‌برد و علاوه بر جرم‌گیری، ماشین لباسشویی شما را از بوی بد نجات می‌دهد.

بهترین دمای آب برای این‌کار ۶۰ درجه سانتی‌گراد است.

چند نکته کلیدی برای مراقبت بیشتر

وقتی از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنید، در ماشین و کشوی مایع شوینده را کمی باز بگذارید. با این کار ماشین کاملا خشک می‌شود و به اصطلاح بوی نا و رطوبت نمی‌گیرد.

لباس‌ها را بلافاصله پس از شستشو، از ماشین خارج کرده و این کار را به بعد موکول نکنید. اگر لباس‌ها در رطوبت ماشین لباسشویی باقی بمانند بوی ناخوشایند به خود می‌گیرند.

توصیه می‌شود ماهی یک‌بار ماشین لباسشویی را بدون لباس، با بالاترین درجه حرارت (۹۰ درجه سانتی‌گراد ایده‌آل است) و با شوینده مخصوص ماشین (بهتر است سفیدکننده هم داشته باشد) بشویید. پس از این شستشو، بوی خوشایند تازگی دوباره به ماشین برمی‌گردد و لباس‌های‌تان هم خوشبو خواهند شد.

پودر را فقط به اندازه متناسب با حجم مخزن پودر و طبق دستورالعمل بریزید. مقدار بیش از اندازه مواد شوینده عمر ماشین لباسشویی را کوتاه می‌کند.

پست های مرتبط