بهداشت البسه

شستن لباس های مختلف

شستن لباس های مختلف

کنار گذاشتن لباس های مورد علاقه، اتفاق غم انگیزی است که دیر یا زود رخ داده و باید با آن ها خداحافظی کنیم. چه بهتر می شود اگر که این روز دیرتر از حد معمول برسد. خبر خوب این است که با نگهداری دقیق و مراقبت از لباس ها می توان طول عمر آن ها را دو چندان نموده و برای مدت زمان طولانی تری از آن ها استفاده کنیم. شناخت نحوه صحیح شستن لباس و آشنایی با اشتباهات رایج در این راه به ما کمک می کند تا با دقت بیشتری از لباس های خود نگهداری نماییم.

 نکات نگهداری از لباس

در ادامه این مطلب، ۹ نکته آورده شده است که رعایت آن ها به طولانی تر شدن طول عمر لباس ها منجر شده و به سالم نگهداشتن آن ها برای استفاده در مدت زمان بیشتری کمک می کند. با ما همراه باشید.

کمتر شستن لباس ها

هر چه لباس های شما کمتر در معرض تماس با مواد شوینده قرار بگیرند، طول عمر بیشتری خواهند داشت. این نکته اصلی ترین دلیل برای توصیه ما به شستن لباس ها با دست می باشد؛ چرا که ماشین لباسشویی لباس ها را چندین بار شست و شو داده و آن ها را برای مدت زمانی نه چندان کوتاه در تماس مستقیم با انواع شوینده ها قرار می دهد. این در حالی است که شستن دستی لباس ها با سرعت بیشتری انجام شده و با یک بار شستن صحیح و اصولی، شما را به مقصود خود می رساند.

استفاده از شوینده های ملایم

شوینده ها با اهداف متنوع و جهت استفاده در موارد کاربرد مختلف تولید می شوند. پیش از هر کاری شما باید شوینده مناسب برای لباس خود را پیدا کنید؛ در غیر این صورت ممکن است قدرت ماده شوینده شما بیشتر از حد لازم بوده و باعث آسیب دیدن لباس شما شود. علاوه بر این، توجه داشته باشید که استفاده از مواد شوینده به میزان زیاد می تواند منجر به سخت تر شدن آبکشی لباس ها شده و حتی در بافت آن ها باقی بماند. با چندین بار تکرار این اتفاق، بافت لباس شما سریع تر از حد معمول پوسیده خواهد شد. پودر دستی رویا یکی از انواع شوینده های ملایم است که به کمک آن می توانید انواع لباس ها را با خیال راحت بشویید.

شستن لباس ها با آب سرد

همیشه پیش از شستن لباس های خود به برچسب یا لیبل نصب شده روی آن توجه نمایید. مهم ترین نکات در رابطه با نحوه صحیح شستن و نگهداری از هر لباس، از قبیل بیشترین دمای شستشو و … روی این لیبل درج شده است. با این حال تا حد امکان سعی کنید لباس های خود را با آب سرد بشویید تا از چروکیدگی و رنگ رفتگی آن ها جلوگیری نمایید.

دسته بندی لباس ها

پیش از شستن لباس ها، آن ها را بر اساس رنگ و نوع بافت از یکدیگر تفکیک کنید. این کار به شما کمک می کند تا لباس های لطیف و نرم تر با لباس های ضخیم و زبر در تماس نبوده و آسیب نبینند. علاوه بر این، شوینده مناسب برای شستن هر یک از این لباس ها با دیگری متفاوت بوده و تفکیک آن ها به انتخاب پودر لباسشویی مناسب نیز کمک می کند.

قرار دادن لباس در هوای آزاد

زمانی که لباس های شما در معرض هوای آزاد قرار می گیرند، جریان هوا به خوبی از آن عبور نموده و مانع از باقی ماندن نم رطوبت در بافت لباس می شود. باقی ماندن رطوبت در بافت لباس یکی از اصلی ترین دلایل پوسیده شدن آن ها به شمار می رود. علاوه بر این، تابش مستقیم نور آفتاب باکتری های احتمالی موجود روی لباس را به طور کامل از بین برده و خاصیت آنتی باکتریال دارد.

در نگه داشتن لباس از رطوبت و فضای مرطوب

محیط های خشک بهترین فضا برای نگهداری از لباس های بافت دار هستند. این دسته از لباس ها به راحتی تغییر شکل و حالت داده و به اصطلاح بافت آن ها کش می آید. به همین علت توصیه می شود که آن ها را از رطوبت دور نگاه داشته و در محیط های خشک قرار دهید. همچنین تا زدن این لباس ها را با آویزان کردن آن ها جایگزین نمایید تا فرم اصلی خود را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنند. با این حال اگر به هر دلیلی مجبور هستید که آن ها را آویزان کنید، بهتر است این کار را پس از پشت و رو نمودن لباس انجام دهید.

روش صحیح شستن لباس

تا این جا نکاتی برای نگهداری از لباس ها ذکر کرده ایم. همان طور که می دانید، نحوه شستشوی لباس ها نیز تا حد زیادی در طول عمر و حفظ ظاهر سالم و زیبای آن ها تاثیرگذار می باشد. از این رو آشنایی با روش صحیح شستن لباس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد ما به شما:

پست های مرتبط