بهداشت البسه

شستن کفش های سفید

شستن کفش های سفید

آموزش تمیز کردن کفش‌ کتانی

به طور کلی تمام افراد برای تمیز نگهداشتن لباس و کفش‌هایشان تلاش زیادی می‌کنند. برای تمیز کردن کفش و لباس، راه‌های زیادی وجود دارد؛ مراجعه به خشکشویی، شستن با دست و … برخی از این روش‌ها هستند. در این مقاله از اکتیو کلینرز قصد داریم با آموزش تمیز کردن کفش کتانی همراه شما باشیم.

چگونه کفش کتانی خود را تمیز کنیم؟

تمام افراد به تمیزی کفش‌های مجلسی خود (در مقایسه با سایر کفش‌ها) توجه بیشتری می‌کنند. کفش‌های کتانی اگر رنگ روشنی داشته باشند، زودتر از کفش‌های دیگر کثیف می‌شوند و باید به سرعت آن‌ها را تمیز کنید. بیایید نکات مربوط به تمیز کردن کفش کتانی را با هم بررسی کنیم.

آلودگی‌های اضافی و سطحی را بردارید

در مرحله اول باید آلودگی که روی سطح کفش قرار گرفته‌است را از بین ببرید. می‌توانید از یک برس نرم برای از بین بردن آلودگی‌هایی که چسبندگی بیشتری دارند، استفاده کنید؛ برای از بین بردن این آلودگی‌ها، مسواک قدیمی و غیرقابل استفاده انتخاب خوبی است.

از دستمال استفاده کنید

برای این مرحله، به کمی آب ولرم، یک شوینده ملایم مانند مایع و یک دستمال شستشو نیاز دارید. از شوینده‌های خشن و بی‌کیفیت استفاده نکنید چرا که لکه‌های زرد رنگی را روی کفش ایجاد می‌کنند. دستمال را به آب و مایع یا آب و صابون آغشته کرده و به آرامی روی کفش کتانی خود بکشید تا لکه‌ها از بین بروند. سپس دستمال را با آب تمیز بشوئید و کف ایجاد شده روی کفش را پاک کنید. در آخر می‌توانید از یک مسواک هم برای بیشتر تمیز کردن سطح کفش استفاده کنید.

کفش کتانی خود را خشک کنید

بعد از انجام مراحل بالا، کفش کتانی خود را روی حوله‌ یا پارچه تمیز قرار داده و آن را در فضایی بگذارید تا به صورت طبیعی (در هوای آزاد) خشک شود. پیشنهاد می‌شود از ابزارهایی مانند سشوار برای خشک کردن کفش کتانی خود استفاده نکنید چرا که ممکن است به بافت آن آسیب برسد.

شستن بند و کفی کفش کتانی

برای تمیز کردن کفش کتانی به بند و کفی آن هم توجه داشته باشید. زمانی که بند کفش‌تان با قسمت‌های دیگر آن همخوانی نداشته باشد، احساس خوبی پیدا نمی‌کنید؛ کفی و بندها را درون یک روبالشی قرار دهید. سپس ماشین لباسشویی را روی حالت cold/delicate (سرد/لطیف) قرار دهید و آن‌ها را با استفاده از مایع لباسشویی ملایم بشوئید. بعد از اتمام کار، بند و کفی را خشک کنید.

آیا می‌توانیم کفش کتانی را با استفاده از ماشین لباسشویی بشوئیم؟

به هیچ‌عنوان کفش کتانی را با استفاده از ماشین لباسشویی نشوئید؛ این کار به بافت کفش آسیب می‌زند و ساختار مناسب آن را از بین می‌برد.

پست های مرتبط