بهداشت البسه

شست و شوی لباس های تیره

شست و شوی لباس ها تیره

چطور از بور شدن لباس‌های تیره جلوگیری کنیم؟

آیا شلوار جین مشکی شما کم کم در اثر شستن تبدیل به شلوار جین خاکستری شده است؟ تیرگی لباس‌ها با گذشت زمان محو می‌شود اما خوشبختانه راه‌هایی برای حفظ رنگ‌های تیره وجود دارد. در اینجا به برخی از نکات مهم برای پیشگیری از این اتفاق اشاره می‌شود.

زیاد نشویید

مشکل شستشوی لباس‌های تیره این است که هرچه بیشتر بشویید شلوار تیره شما بور می‌شود به همین دلیل باید برای شستشوی لباس‌های تیره ماشین لباسشویی را برای کوتاه‌ترین چرخه تنظیم کنید تا لباس‌ها زمان کمتری را در ماشین لباسشویی بگذرانند.

با آب سرد بشویید

برای اینکه لباس‌های تیره بور نشوند باید در ملایم‌ترین چرخه ماشین و با آب سرد شسته شوند، زیرا گرما می‌تواند باعث بور لباس شده و شفافیت رنگ را کاهش دهد.

از شوینده و نرم کننده مناسب استفاده کنید

از مواد شوینده مایع مانند تیره شوی رویا و نرم کننده رویا برای محافظت از رنگ پریدگی لباس‌ها استفاده کنید. از آنجا که پارچه‌های تیره عمق رنگ بیشتری نسبت به سایر پارچه‌ها دارند. پس از هر بار شستشو، به‌تدریج از عمق رنگ آنها کاسته شده و پارچه بورتر می‌شود. مایع تیره‌شوی رویا، یک مایع لباسشویی فوق‌العاده با کیفیت متفاوت برای لباس‌های مشکی و تیره محسوب می‌شود. این محصول به‌دلیل دارا بودن فرمولاسیون ویژه، به‌راحتی کثیفی را از روی لباس‌های تیره و مشکی تمیز می‌کند و آسیبی به رنگ و بافت پارچه نمی‌رساند. این محصول دارای مواد نرم‌کننده است که موجب می‌شود پس از شستشو، لباس‌های تیره از لطافت و نرمی مطلوبی برخوردار شده و چروک کمتری پیدا کنند، همچنین مایع لباسشویی تیره‌شوی مانع از جذب ذرات گرد و غبار روی پارچه می‌شود و از به وجود آمدن الکتریسته ساکن نیز جلوگیری می‌کند.

خشک کن یادتان نرود

لباس‌های تیره را با تنظیمات خاصی باید در ماشین لباسشویی خشک کنید اما اگر لباس‌ها را آویزان می‌کنید تا خشک شوند حواستان باشد که از آفتاب دور نگهدارید. با نکاتی که خواندید می‌توانید لباس‌هایی را که دوست دارید طولانی‌تر نگهدارید.

پست های مرتبط