بهداشت البسه, بهداشت خانه

صرفه جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب

چطور می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کرد؟

هدر دادن آب آن هم این روزها که کشور در کم آبی به سر می‌برد می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد. به همین دلیل مهم است که مصرف آب را در این روزها به حداقل کاهش دهیم. مصرف روزانه آب در یک خانواده ایرانی حدود 300 گالن است که رقم بالایی برای این روزهای قحطی آب به حساب می‌آید. یکی از جاهایی که می‌توانید در مصرف آب صرفه‌جویی کنید کاهش استفاده از آب در لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی است.

صرفه‌جویی در آب با ماشین لباسشویی جدید

یکی از بزرگترین کاربردهای آب در ماشین لباسشویی شماست. طی چندین سال گذشته ماشین‌های لباسشویی به ازای هر 5 کیلوگرم لباس شسته شده، مصرف آب را تا 62 درصد کاهش داده‌اند. بنابراین ایده خوبی است که در صورت امکان روی یک ماشین لباسشویی جدید و مدرن سرمایه‌گذاری کنید. ماشین‌های لباسشویی امروزی در مصرف آب هوشمندترند و تا حدود زیادی می‌تواند مصرف آب را کاهش دهند.

یک ماشین لباسشویی جدید نه تنها آب کمتری مصرف می‌کند بلکه به طور کلی مصرف انرژی بسیار کمتری دارد و هزینه هر شستشو را کاهش می‌دهد. با این حال خریدن یک ماشین لباسشویی جدید تنها کاری نیست که باید انجام دهید، بهتر است بدانید که یک شوینده مناسب هم به همان اندازه اهمیت دارد.

مواد شوینده کارآمد مهم است

مایع لباسشویی رویا بدون هیچ گونه پیش شستشو یا مرحله دیگری، لکه‌بری خوبی انجام می‌دهد. به این ترتیب با مصرف آب کمتر می‌توانید لباس‌های تمیز داشته باشید. استفاده از ماشین لباسشویی در دماهای پایین‌تر که چرخه‌های سازگار با محیط زیست دارند باعث صرفه جویی بیشتر در آب می‌شود.

با این حال مراقب چرخه‌های زیست محیطی باشید. گاهی اوقات یک چرخه کوتاه مدت آب کمتری نسبت به چرخه زیست محیطی مصرف می‌کند. دستورالعمل‌های ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید تا اندازه مصرف آب را برای هر چرخه پیدا کنید.

مقدار مناسبی لباس استفاده کنید

همراه با مواد شوینده مهم است که مقدار مناسبی لباس را انتخاب کنید. اگر لباس‌ها را خیلی زیاد یا خیلی کم انتخاب کنید ممکن است مجبور شوید دوباره بشویید.

در نهایت بهتر است بدانید برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام پر کردن دستگاه باید بتوانید دست خود را بالای درام قرار دهید نه بیشتر و نه کمتر. وقتی لباس‌ها بیش از حد باشند کاملا تمیز نمی‌شوند و وقتی خیلی کم باشند آب زیادی هدر می‌رود.

البته شستشو تنها راهی نیست که می‌توانید در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. با کارهای دیگری مانند بستن شیر آب هنگام مسواک زدن، استفاده از ماشین ظرفشویی تنها زمانی که کاملا پر است یا دور نریختن آب قابل استفاده می‌توانید در مصرف آب تا حدود زیادی صرفه‌جویی کنید.

پست های مرتبط