بهداشت البسه

مشکلات رایج ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن‌ها

ماشین لباسشویی وسیله‌ای ضروری برای خانه‌ها است. امروزه بیش از 90 درصد خانواده‌ها برای شستشوی لباس‌هایشان از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند. خرابی ماشین لباسشویی می‌تواند کار خانواده‌ها برای شستن لباس‌ها را سخت کند. در این مقاله از اکتیو کلینرز قصد داریم به معرفی مشکلات رایج ماشین لباسشویی بپردازیم و نحوه رفع‌ آن‌ها را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که بهترین ماشین‌ لباسشویی‌ها هم بعد از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی، با مشکل مواجه می‌شوند و این مورد اجتناب ناپذیر است. قطعات هر ماشین لباسشویی بعد از مدتی فرسوده می‌شوند.

ماندن مواد شوینده در دیسپنسر؛ یکی از معروف‌ترین مشکلات رایج ماشین لباسشویی

همانطور که می‌دانید، ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌ها نیاز به مواد شوینده‌ای مانند مایع، قرص، پودر و صابون دارد. در برخی مواقع ممکن است این مواد شوینده بعد از شستشو در مخزن یا همان دیسپنسر ماشین لباسشویی بمانند. اگر چنین موردی رخ بدهد، با مشکل مواجه خواهید شد.

اولین مرحله برای برطرف‌کردن مشکل ماندن مواد شوینده در دیسپنسر این است که ببینید به شکل صحیح از مواد شوینده استفاده کردید یا خیر؛ پیشنهاد می‌شود که از مواد شوینده به اندازه نیاز استفاده کرده و زیاده‌روی نکنید. زیاده‌روی کردن در استفاده از مواد شوینده مانند صابون، مایع، پودر، قرص و … باعث می‌شود که باقی‌مانده مواد در دیسپنسر بماند. توجه داشته باشید که استفاده از مقدار زیادی مواد شوینده نه‌تنها لباس‌هایتان را تمیزتر نمی‌کند، بلکه موجب خرابی ماشین لباسشوییتان هم می‌شود.

حتما مواد شوینده را در جایگاه مخصوص به خود بریزید. برای مثال، نباید مایع لباسشویی را در قسمت مربوط به پودر بریزید یا پودر را در قسمت مربوط به قرص شستشو بریزید. این کار هم موجب به وجود آمدن ماندن مواد شوینده در دیسپنسر می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث جلوگیری از به وجود آمدن ماندن مواد شوینده در دیسپنسر می‌شود، تمیزکردن ماشین لباسشویی به صورت منظم است. این کار موجب جلوگیری از رسوب‌گرفتگی مخزن ماشین لباسشویی می‌شود.

برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید یک لیوان سرکه سفید مقطر را گرم کنید و آن را در دیسپنسر ماشین لباسشویی بریزید؛ سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید و روی دور آرام بگذارید. بعد از انجام این کار، صابون، مایع و تمام مواد شوینده‌ای که در ماشین لباسشویی باقی می‌مانند، از بین می‌روند.

پر سر و صدا یا لرزان بودن؛ یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی پر سر و صدا یا لرزان بودن آن است. این پر سر و صدا یا لرزان بودن ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید؛ یکی از رایج‌ترین مواردی که موجب به سر و صدا افتادن ماشین لباسشویی می‌شود، حجم زیاد لباس‌ها است. قبل از هر چیزی، حجم لباس‌های موجود در ماشین لباسشویی را کاهش دهید و به حد مناسب برسانید.

اگر حجم لباس‌ها را کاهش دادید و مشکل همچنان پابرجا بود، به احتمال زیاد مشکل از واشر درون ماشین لباسشویی است. در این شرایط می‌توانید چند تخته نه‌چندان باریک را زیر قسمت طرفی که واشر قرار گرفته است، بگذارید. با انجام این کار، به احتمال زیاد یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی را که سر و صدای زیاد و لرزان بودن آن است را برطرف کردید.

نشتی‌داشتن واشر ماشین لباسشویی

از دیگر مشکلات رایج ماشین لباسشویی می‌توان به نشتی‌داشتن واشر آن اشاره کرد. نشتی‌داشتن واشر ماشین لباسشویی نه‌تنها برای لباس‌ها تهدید است، بلکه برای وسایلی که اطراف ماشین لباسشویی قرار دارند و نسبت به آب حساس هستند هم تهدید بزرگی خواهد بود. بسیاری از وسایل برقی اطراف ماشین لباسشویی به دلیل نشتی واشر آن در خطر سوختگی قرار می‌گیرند.

نشتی‌ها معمولا به دلیل نداشتن‌ تعادل واشر به وجود می‌آیند. تراز بودن ماشین لباسشویی و متعادل بودن حجم لباس‌ها می‌تواند تعادل واشر را برقرار کند و برطرف‌کننده مشکل نشتی باشد.

گرفتگی فاضلاب هم دلیل بعدی است که امکان دارد باعث به وجود آمدن نشتی در ماشین لباسشویی شود. تمیزکردن مو و وسایل کوچکی مانند جوراب که ممکن است در فاضلاب گیرکرده باشند، از راه‌های برطرف‌کردن این مشکل هستند. به درستی وصل‌نشدن شلنگ ماشین لباسشویی یا فرسودگی واشر شلنگ هم از دلایل دیگر به وجود آمدن نشتی هستند. در این شرایط اتصال مجدد شلنگ یا تعویض شلنگ‌ها در صورت فرسودگی برطرف‌کننده مشکل است.

البته توجه داشته باشید که برخی از مشکلات ماشین لباسشویی به راحتی قابل برطرف شدن نیستند و باید به تعمیرکار مراجعه کنید. در طول این مدت، لباس‌های کثیف زیادی خواهید داشت که نمی‌توانید بشوئید.

پست های مرتبط