بهداشت البسه

نگران لکه های سرسخت نباشید!

نگران لکه های سرسخت نباشید!

بعضی از لکه‌ها سرسخت‌تر از آن هستند که با شستشوی عادی دست از سر لباس‌ها بردارند. یقه‌ها و سرآستین‌های چرک و سیاه پیراهن‌های مردانه و اثرات زردی عرق روی لباس‌های سفید از آن دسته‌اند. بهترین راه حل این است که قبل از شستن لباس‌ها با ماشین لکه‌های سرسخت را به روش‌های سریع و ساده پاک کنید.

پودرلباسشویی رویا

  • قدرت لکه‌بری بالا
  •  استفاده از نرم کننده‌های طبیعی
  • قابلیت شستشو در آب سرد
  • محافظت از ماشین لباسشویی

 

لکه‌‌زدایی با جوش‌شیرین

برای پاک کردن لکه‌های زرد عرق روی لباس‌های سفید فقط کافی است ۴ قاشق جوش‌شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید تا مخلوط خمیری شکلی بدست آید. لکه‌های زرد را با خمیر کاملا بپوشانید و با یک مسواک نرم آرام بسایید. بگذارید این ترکیب یک ساعت روی لباس بماند. سپس آبکشی کنید و لباس را با سایر لباس‌های سفید با پـودر لـباسشویی رویا در ماشین لباسشویی بشویید.

سرکه، دشمن لکه‌های عرق

سرکه سفید از آن مواد طبیعی و در دسترس است که می‌تواند کار لکه‌های عرق را یکسره کند. آب و سرکه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و لباس را چند دقیقه در این محلول خیس کنید. سپس با آب سرد آبکشی کرده و به روش‌ معمول در ماشین لباسشویی بشویید. همین کار را می‌توانید با مخلوط آب و نمک هم انجام دهید. به این ترتیب که قبل از شستشو چند دقیقه لباس را در محلول آب و نمک خیس کنید و سپس کل لباس را با پودر شوینده در ماشین لباسشویی رویا بشویید.

یک ترکیب معجزه‌گر

برای پاک کردن لکه‌های چرک و سیاه دور یقه‌ها یا سرآستین‌ها بهتر است جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید. به این ترتیب که سرکه را تدریجی به جوش شیرین بیافزایید تا ترکیبی خمیری بدست آید. این ترکیب را روی یقه‌ و سرآستین‌ها بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس با آب سرد آبکشی کرده و کل لباس را در ماشین لباسشویی بشویید.

نکته مهم: همیشه همه راهکارهای لکه‌زدایی را ابتدا جایی از لباس امتحان کنید که دیده نمی شود، پس از حصول اطمینان از اینکه به بافت یا رنگ لباس آسیب نمی‌رساند روی لکه‌ها امتحان کنید. توجه داشته باشید، راهکارهای ارائه شده در همه موارد نتیجه‌بخش نیستند و به نوع الیاف، عمر لکه و عوامل دیگر بستگی دارد.

پست های مرتبط