بهداشت البسه

نکات کاربردی برای شستشوی انواع لباس

نکات کاربردی برای شستشوی انواع لباس

شستشوی لباس یکی از پرتکرارترین کارها در خانه است. بسیاری از افراد با استفاده از ماشین لباسشویی، به راحتی لباس‌هایشان را می‌شویند؛ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، بهتر است با نکات کاربرد برای شستشوی انواع لباس آشنا شوید. این نکات شما را برای شستن بهتر لباس‌ها و استفاده بهتر از ماشین لباسشویی کمک می‌کنند.

نکات مهم برای شستشوی انواع لباس

در ادامه برخی نکات مهم برای شستن انواع لباس در ماشین لباسشویی را به شما خواهیم گفت.

  • درجه‌ ماشین لباسشویی را زیاد بالا نبرید. علاوه بر این، بهتر است زمان شستن لباس‌ها را هم محدود کنید تا به بافت لباس‌ها آسیبی نرسد.
  • لباس‌های رنگ تیره و رنگ روشن را با هم در ماشین لباس شویی نیندازید.
  • لباس‌هایی که می‌خواهید برای اولین بار بشویید را از دیگر لباس‌ها جدا کرده و به صورت جداگانه بشویید.
  • حتما قبل از‌ اینکه لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، جیب‌ها‌ی لباس‌ها را نگاه کنید و مطمئن شوید که تمام لباس‌ها خالی هستند.
  • بیشتر از حجم ماشین لباسشویی در آن لباس نیندازید؛ این کار به ماشین لباسشویی فشار وارد می‌کند و کیفیت شستشوی لباس‌ها را پایین می‌آورد. علاوه بر این، امکان آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی هم وجود دارد.
  • زمانی که ماشین لباسشوییتان سنگین شود، نمی‌تواند تمام لباس‌ها را با قدرت بشوید؛ همین مسئله باعث می‌شود که لباس‌هایتان چروک شود و مجبور شوید، زمان زیادی را برای اتو کردن آن‌ها بگذارید.
  • برای شستشوی انواع لباس باید توجه داشته باشید، لباس‌هایی که جنس‌های مختلفی دارند را از هم جدا کنید. این لباس‌ها را به صورت جداگانه داخل ماشین لباسشویی قرار دهید؛ برای مثال پلیور ‌یا تی‌شرت را باید جدا از هم شست تا بافت لباس‌ها دیرتر از بین برود. تی‌شرت جنس ظریفی دارد اما جنس پلیور ضخیم‌تر است. توجه داشته باشید که مدت زمان شستشوی آن‌ها و زمان خشک شدنشان، متفاوت است.
  • بهتر است برای شستن لباس‌هایی که تازه خریداری کرده‌اید، تست رنگ‌دهی را انجام دهید. قبل از شستشو و خیس کردن لباس موردنظر خود، آن را بین دو پارچه سفید قرار داده و درون ظرف یا تشتی بیندازید. بعد از مدتی می‌توانید نتیجه تست را مشاهده کنید. اگر لباس رنگ دهد، پارچه‌های سفید رنگی می‌شوند.
  • برای ‌اینکه از لباس زیر خود مواظبت کنید و مدت دوام آن را افزایش دهید، توصیه می‌شود که لباس‌های زیرتان را خودتان بشویید و تا جایی که ممکن است آن‌ها را با سایر لباس‌ها درون ماشین لباسشویی نیندازید؛ این کار از لحاظ بهداشتی مشکل دارد. اگر لباستان را با دست می‌خواهید بشویید، هیچ‌گاه پودر ماشین لباسشویی را مستقیم روی لباس نریزید، زیرا بافت لباستان را از بین می‌برد و لباس خوب تمیز نمی‌شود. برای ‌اینکه لباس را بشویید، باید پودر را در آب حل کنید و بعد لباس را در آن بیندازید.
  • برای شستشوی انواع لباس در ماشین لباسشویی، بهتر است از پودر لباسشویی با کیفیت استفاده کنید. پودر ماشین لباسشویی رویا با قدرت لکه‌بری بالایی که دارد، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

پست های مرتبط