بهداشت البسه

چه چوب لباسی برای لباس مناسب است؟

چه چوب لباسی برای لباس مناسب است؟

صرفا خوش‌فرم نگهداشتن لباس‌ها به نحوه پوشیدن و شستن‌ آن‌ها خلاصه نمی‌شود؛ نگهداری و نوع آویزان کردن آن‌ها هم در حفظ استایل و شکل لباس تاثیرگذار است. برای لباس‌هایی که در کمدتان آویزان می‌کنید، نوع چوب لباسی از اهمیت بالایی برخوردار است. چوب لباسی مناسب می‌تواند به حفظ شکل لباس و استایل اولیه آن کمک زیادی کند و چوب لباسی نامناسب لباس باعث از بین رفتن شکل اولیه لباس می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چه چوب لباسی برای لباس مناسب است و نکات مربوط به انتخاب چوب لباسی را برایتان شرح دهیم.

چوب لباسی سیمی مناسب نیست!

جالب است بدانید که کمد برخی افراد پر از چوب لباسی سیمی است. به احتمال زیاد برایتان سوال پیش می‌آید که آیا چوب لباسی سیمی واقعا انتخاب مناسبی نیست؟

متاسفانه جواب این سوال برای افرادی که برای آویزان کردن تمام لباس‌هایشان از چوب لباسی سیمی استفاده می‌کنند، مثبت است. از آن‌جایی که چوب لباسی‌ها شکل بدن شما را تقلید کرده و لباس‌ها با توجه به آن شکل خود را حفظ می‌کنند، چوب لباسی سیمی انتخاب مناسبی نیست. تقریبا بدن هیچ‌کدام از انسان‌ها به چوب لباسی سیمی شبیه نیست.

چوب لباسی‌های سیمی کوچک و دراز هستند که بیشتر برای آویزان کردن روسری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از چوب لباسی پلاستیکی استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید برای خرید چوب لباسی هزینه زیادی بپردازید، چوب لباسی پلاستیکی بهترین انتخاب است. چوب لباسی‌های پلاستیکی مقرون به‌ صرفه هستند، به راحتی پیدا می‌شوند و رنگ‌های متنوعی دارند. به همین دلیل می‌توانید علاوه بر استفاده به عنوان آویز لباس، از آن‌ها برای خوش‌رنگ‌کردن و تزئین کمد خود هم استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که چوب لباسی پلاستیکی هم انواع مختلفی دارد. بهتر است به دنبال چوب لباسی‌هایی باشید که سنگین باشند و بتوانند تی‌شرت، ژاکت، شلوار و … را تحمل کنند. از خرید چوب‌ لباسی‌های پلاستیکی که درز دارند خودداری کنید؛ این چوب لباسی‌ها به نخ یا الیاف لباس گیر می‌کنند و به اصطلاح لباس را نخ‌کش خواهند کرد.

از چوب لباسی چوبی استفاده کنید

استفاده از چوب لباسی چوبی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. معمولا بین سیم، پلاستیک و چوب، این چوب است که نسبت به سایر گزینه‌ها برتری دارد؛ چوب لباسی‌های چوبی به اندازه کافی محکم هستند و ژاکت‌ و پیراهن‌های سنگین شما را هم تحمل می‌کنند.

چوب لباسی چوبی برای حفظ شکل لباس بهترین انتخاب است. برای آویزان کردن ‌لباس‌هایی مانند کت و شلوار، به دنبال چوب لباسی ضخیم و البته خمیده باشید. چوب لباسی‌های چوبی با گیره‌های متحرک هم برای دامن‌ها عالی هستند.

در آخر بهتر است که مطمئن شوید از چوب لباسی متناسب با لباس‌های خود استفاده می‌کنید. استفاده از چوب لباسی سایز بزرگ برای لباس‌های کودکان و استفاده از چوب‌ لباسی سایز کوچک برای لباس‌های بزرگسالان انتخاب‌های اشتباهی هستند.

پست های مرتبط