بهداشت البسه

چگونه رنگ‌ لباس‌های سفید را برگردانیم؟

چگونه رنگ لباس های سفید را برگردانیم؟

اگر با نکات مربوط به شستن لباس در ماشین لباسشویی آشنا هستید، به احتمال زیاد می‌دانید که باید قبل از شستشو، لباس‌های رنگ سفید را از دیگر لباس‌ها جدا کنید. لباس‌های سفید معمولا هنگام برخورد با لباس‌های رنگی در ماشین لباسشویی، رنگی می‌شوند. برای اینکه بتوانید لباس‌های سفید خود را سفید نگهدارید، باید آن‌ها را در یک مرحله جداگانه از لباس‌های رنگی، بشوئید. در این مقاله از اکتیو کلینرز قصد داریم نکاتی را درباره برگرداندن رنگ لباس‌های سفید بعد از شستشو، بیان کنیم.

چگونه رنگ لباس‌های سفیدی که رنگی شده‌اند را برگردانیم؟

هرچقدر هم که تلاش کنید، باز هم یک لباس پیدا می‌شود که در بین لباس‌های سفید قرار بگیرد و آن را رنگی کند؛ اما نگران نباشید چرا که در ادامه قرار است راه‌هایی را برای برگرداندن رنگ لباس‌های سفید به شما معرفی کنیم.

از پاک‌کننده رنگ‌ها استفاده کنید

یکی از راه‌های برگرداندن رنگ‌ لباس‌های سفید، استفاده از پاک‌کننده رنگ‌ها است. در این روش باید لباس‌های رنگ‌ گرفته خود را درون ماشین لباسشویی بیندازید و یک پاک‌کننده رنگ با کیفیت را هم به آن اضافه کنید. به احتمال زیاد بعد از انجام این کار و شستشوی لباس‌های سفید، رنگ‌ آن‌ها هم برگردانده خواهند شد.

از سرکه سفید استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های رایج و پرطرفدار، استفاده از سرکه سفید است. اضافه کردن نصف فنجان سرکه سفید به محلول شستشو، چاره کار است؛ معمولا رنگ‌های خاکستری یا زردی که روی لباس سفید قرار گرفته‌اند، بعد از اضافه کردن سرکه از بین می‌روند و لباس مانند روز اول سفید خواهد شد. برای انجام این کار می‌توانید از نصف فنجان سفیدکننده اکسیژن هم استفاده کنید.

قبل از شستن، لباس‌های سفید رنگ‌ گرفته خود را خیس کنید

قبل از اینکه لباس‌های سفید رنگ گرفته خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، بهتر است آن‌ها را در یک سطل آب داغ به همراه دو فنجان جوش شیرین، خیس کنید. بعد از چند ساعت، می‌توانید آن‌ها را بشوئید؛ این کار به از بین بردن رنگ و لکه‌های روی لباس کمک زیادی می‌کند.

چگونه لباس‌های خود را سفید نگهداریم؟

قبل از هرچیزی، بهتر است از رنگی‌شدن لباس سفید خود جلوگیری کنید تا بعد نیازی به انجام کارهای گفته‌شده در بالا نباشد. برای انجام این کار به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • قبل از شستشو مطمئن شوید که لباس‌های سفید را از لباس‌های رنگی جدا کرده‌اید.
  • از شستن بیش از حد لباس‌های سفید خودداری کنید.
  • برای شستن لباس سفید از آب ملایم یا گرم استفاده کنید.
  • جوش شیرین را به محلول شستشو اضافه کنید.
  • در صورت امکان، لباس‌ خود را در فضای باز و با نور خورشید خشک کنید.

پست های مرتبط