بهداشت البسه

ترفندهایی برای پاک کردن سـخت‌ترین لکه‌ها

ترفندهایی برای پاک کردن سخت ترین لکه ها

لکه چربی

کمی جوش‌شیرین را روی لکه بریزید طوری که یک تپه کوچک تشکیل شود، سپس یک حوله تمیز و سفید را روی تپه جوش‌شیرین بگذارید. پس از این کار اتو را روی درجه ملایم مخصوص لباس‌های نازک و ابریشمی قرار داده و حالت بخار آن را فعال کنید. اتو را چند مرتبه روی حوله بکشید. با یک مسواک نرم جوش‌شیرین‌ها را کنار بزنید و این کار را تکرار کنید تا زمانیکه لکه به کمرنگ‌ترین حد خود برسد. سپس باقی‌مانده لکه را با مایع ظرفشویی حاوی پاک‌کننده‌های قوی چربی بشویید و آبکشی کنید. اگر هنوز اثری از لکه باقی مانده بود،کمی مایع لباسشویی روی لکه بریزید و آرام بسایید، سپس آبکشی کنید و در برابر آفتاب قراردهید تا خشک شود.

لکه رژ لب

  • روش اول: لکه را با مایع ظرفشویی که حاوی پاک‌کنند‌ههای قوی چربی باشد، بشویید.چند دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی کنید و مجددا شستشو را تکرار کنید تا لکه از بین برود. پس از پاک شدن لکه و درصورت نیاز کل لباس را با پودر شوینده درماشین لباسشویی بـشوییـد.
  • روش دوم: پنبه یا پارچه سفیدی را به الکل رقیق شده آغشته کرده و به آرامی روی لکه ضربه بزنید ولی هرگز از حالت کشیدن و ساییدن استفاده نکنید چون باعث پخش شدن لکه می‌شود. ضربه زدن را ادامه دهید تا لکه کاملا از بین برود.سپس با آب سرد لکه را شستشو دهید. نهایتا کل لباس را در ماشین لباسشویی بشویید.

لکه چای و قهوه

ابتدا لباسی را که لکه چای یا قهوه دارد در محلولی از نصف پیمانه مایع لباسشویی و مقدار کافی آب ولرم بخیسانید. پس از چند دقیقه آن را از آب بیرون کشیده و کاملا بچلانید. سپس می‌توانید آن را با سایر البسه در ماشین لباسشویی شستشو دهید. همچنین می توانیدبرای  ازبین بردن لکه قهوه و چای روی لباس‌های سفید، از سرکه کمک بگیرید. برای این کار مخلوط خمیری سرکه، آب و پودر لباسشویی را روی لکه قرار دهید، با مسواک نرم آرام بسایید و سپس آبکشی کنید.

لکه جوهر

برای پاک کردن لکه جوهر باید سریع عمل کنید. هرچه زمان بگذرد پاک کردن آن به مراتب سخت‌تر می‌شود. پیش از هر کاری چند لایه دستمال کاغذی را روی آن فشار دهید. تاکید می‌کنیم فشار دهید و به هیچ عنوان نکشید و نسایید. یک دستمال را به الکل (ایزوپروپیل) آغشته کرده و آرام روی لکه ضربه بزنید. دائما دستمال را با دستمال تمیز تعویض کنید و این کار را ادامه دهید تا لکه کاملا کمرنگ شود.عمل ضربه زدن به لکه را با یک پارچه تمیز نمدار تکرار کنید و بگذارید لباس خشک شود. سپس لکه را با آب بشویید و دوباره بگذارید خشک شود. در پایان لباس را در لباسشویی بشویید.

پست های مرتبط