بهداشت خانه

تمیز کردن مایکروویو

نحوه تمیز کردن مایکروویو با ۴ روش مختلف

مایکروفر نیز مانند هر وسیله‌ای در خانه به نظافت و تمیز کردن نیاز دارد. اگر لکه‌ چربی و غذا در مایکروویو باقی بمانند دستگاه بوی بدی به خود گرفته که ممکن است آن را به غذا نیز منتقل کند و کارایی آن کاهش یابد. در این مقاله چند روش ساده برای نظافت و از بین بردن آلودگی و بوی بد مایکروفر خواهید خواند.

استفاده از سرکه

ظرف مناسبی برای مایکروویو مانند یک کاسه شیشه‌ای را تا نیمه از آب پر کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید و محلول را در مایکروفر قرار دهید. اجازه دهید مایکروفر ۵ دقیقه روشن باشد. اگر مایکروویوتوان بالایی دارد و به سرعت غذا و ظرف را داغ می‌کند، این مدت زمان را به سه دقیقه کاهش دهید. در این مدت خواهید دید بخار محلول درون مایکروفر را پر می‌کند.

سپس مایکروویو را خاموش کنید. محلول را از مایکروویو خارج کنید و با دستمال نرم و تمیز داخل آن را تمیز کنید. با این روش تمام لکه‌ها و چربی‌های درون مایکروفر از بین خواهند رفت. اگر به لکه‌های سفت و سختی برخوردید که در برابر این روش مقاومت کردند می‌توانید از پاک‌کننده سطوح رویا استفاده کنید.

استفاده از لیمو

یک عدد لیموی تازه را نصف کنید، داخل بشقابی مناسب مایکروفر قرار دهید و یک قاشق آب روی آن بریزید تا زمانی که داخل آن پر از بخار شود مایکروفر را روشن بگذارید (معمولاً یک دقیقه کافی است). سپس مایکروفر را خاموش کنید و داخل آن را با دستمال تمیز و نرم پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین

مراحل تمیز کردن مایکروویو با جوش شیرین شبیه به از بین بردن چربی داخل مایکروفر با استفاده از سرکه سفید است.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک کاسه آب حل کنید. کاسه نشکن را داخل مایکروویو قرار دهید و آن را برای نهایتا 5 دقیقه گرم کنید. بعد از گرم شدن محلول و بخار کردن آن، در مایکروویو را باز نکنید و به رطوبت اجازه دهید تا کثیفی چسبیده داخل دستگاه را نرم کند.

بعد از باز کردن در مایکروویو، با استفاده از محلول درون کاسه و اسفنج داخل آن را تمیز کنید. بهتر است از یک دستکش استفاده کنید تا آب گرم دست شما را نسوزاند. آب گرم و جوش شیرین تميز كردن مایکروویو و طریقه چربی زدایی مایکروفر را بسیار آسان و موثر می‌کند.

تمیز کردن مایکروویو با جوش شیرین یک مزیت نسبت به تمیز کردن با سرکه دارد و آن این است که جوش شیرین بوی بد داخل مایکروویو را از بین خواهد برد.

استفاده از مایع ظرفشویی

کاسه‌ یا ظرف گودی مناسب مایکروویو را با آب گرم پر کنید. کمی مایع ظرفشویی رویا به آن اضافه کنید. کاسه را درون مایکروویو قرار دهید و یک دقیقه آن را روشن کنید. زمانی که داخل مایکروفر پر از بخار شد، دستگاه را خاموش کنید. سپس با یک اسفنج نرم و تمیز داخل مایکروفر را کاملا تمیز کنید به طوری که اثری از مایع ظرفشویی در آن باقی نماند.

استفاده از پاک کننده آشپزخانه

پاک کننده آشپزخانه را روی سطوح مایکرو فر اسپری کنید، سپس با یک اسفنج سطوح را به محلول آغشته کنید و سپس با یک دستمال نمدار داخل مایکروویو را تمیز کنید، به‌طوری‌که اثری از محلول در آن دیده نشود. در نهایت داخل مایکروویو را با یک دستمال خشک کاملاً خشک کنید. (توجه داشته باشید مایکروویو را در زمان نظافت کاملاً خاموش کنید)

پست های مرتبط