بهداشت البسه

رازهای ماندگاری لباس

چگونه رنگ لباس های سفید را برگدانیم؟

نحوه افزایش ماندگاری لباس

چه یک لباس مهمانی جدید داشته باشید چه لباس محبوب‌تان که چند بار پوشیده‌اید، حتما دوست دارید این لباس‌ها ماندگاری زیادی داشته باشند و بتوانید برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه نکات مربوط به نحوه افزایش ماندگاری لباس را به شما می‌گوییم که اگر به آن‌ها خوب عمل کنید، بدون شک لباس‌هایتان تا مدت بیشتری در کمدتان خواهند بود و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به این نکات توجه داشته باشید.

رنگ لباس را ثابت نگهدارید

برای اینکه رنگ لباستان از بین نرود، به مواد شوینده‌ای نیاز دارید که فناوری تمیزکننده مناسبی داشته باشند و در دماهای پایین هم لباس را خوب تمیز کنند. مایع لباسشویی رویا بدون سفیدکننده بوده و برای تمام پارچه‌های قابل شستشو ایمن است و حتی در دمای 30 درجه نیز بدون تغییر رنگ لباس را تمیز می‌کند.

نگذارید لکه‌ها ماندگار شوند

وقتی لکه‌ای روی لباستان به وجود می‌آید، نباید اجازه دهید که آن لکه روی لباستان بماند و باید به سرعت آن را تمیز کنید. هرچه لکه بیشتر بماند، پاک کردن آن سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین به سرعت آن را با مایع لباسشویی رویا آغشته کنید تا لکه‌ها از بین برود.

بلوزهای‌تان را تا کنید

هرگز بلوز‌هایتان را روی چوب لباسی قرار ندهید چرا که احتمالا سرشانه‌هایش بد شکل می‌شود و وزن سنگین لباس‌های ضخیم، آستین آن‌ها را از فرم خارج می‌کند؛ در عوض لباس‌ها و پلیورها را تا کرده و در کمد نگهداری کنید.

روی لباس عطر نپاشید

برای افزایش ماندگاری لباس روی آن عطر نپاشید. عطر را باید روی پوستتان اسپری کنید، جایی که با مواد شیمیایی بدن شما تعامل ایجاد کند. هرگز عطر را که اغلب پایه الکلی و تثبیت کننده شیمیایی دارد روی لباس اسپری نکنید. در عوض قبل از لباس پوشیدن آن را با دقت به گردن و پشت مچ دست بمالید. در مورد آرایش هم همینطور است؛ هنگام پوشیدن یقه‌های بلند و یقه اسکی مراقب باشید که آرایش با لباستان برخوردی نداشته باشد.

دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید

اغلب اوقات لباس‌ها را بدون نگاه کردن به برچسب آن در ماشین لباسشویی قرار می‌دهیم. برچسب‌ها اغلب نکات مهمی دارند؛ پشت و رو کردن لباس‌های مخمل یا جین قبل از شستن یا شستن لباس‌های لطیف فقط با آب سرد یا اجتناب از استفاده از خشک‌کن از جمله این موارد هستند که توجه به آن‌ها بسیار مهم است.

تا دیر نشده سوراخ لباس را بدوزید

سوراخی که در جوراب یا آرنج ژاکت کش‌باف پشمی ایجاد شده اگر دوخته نشود، بزرگ‌تر می‌شود. اگر آن لباس را دوست دارید یا خودتان تعمیرش کنید یا قبل از گذاشتن در ماشین لباسشویی سراغ خیاط ببرید تا آن را تعمیر کند؛ چرا که شستن باعث تشدید پارگی و آسیب بیشتر به لباس می‌شود. همچنین هنگام شستشو حتما زیپ‌ها را بالا بکشید تا از آسیب ‌رسیدن به لباس جلوگیری کنید.

از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید

برای افزایش ماندگاری لباس بدون شک باید از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید. اگر لباس‌هایتان را با مواد شوینده‌ای که کیفیت بالایی ندارند شستشو دهید، طول عمر لباس‌ها کم می‌شود.طول عمرشان کم می‌شود. مایع لباسشویی رویا می‌تواند بهترین گزینه برای شستشوی لباس‌هایتان باشد.

پست های مرتبط