بهداشت البسه

شستن شلوار جین

شستن شلوار جین

نحوه مراقبت از شلوار جین

بدون شک شلوار جین یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی است که از آن استفاده می‌کنید. بسیاری از افراد حداقل یک شلوار جین شیک و تمیز در کمد خود دارند. مراقبت از این شلوار کار دشواری نیست اما اگر نکاتی را نادیده بگیرید، به فرسوده شدن شلوار کمک زیادی کرده‌اید. در این مقاله از اکتیو کلینرز قصد داریم به نحوه مراقبت از شلوار جین بپردازیم و نکاتی را در این باره شرح دهیم.

شلوار جین را به صورت مکرر نشوئید!

برخی از لباس‌ها، بعد از هر بار پوشیدن نیاز به شستشو دارند؛ خوشبختانه شلوار جین جزء آن دسته از لباس‌ها نیست. شستن بیش از حد این نوع شلوار، به بافت آن آسیب می‌رساند و در نتیجه لباسی فرسوده و غیرقابل استفاده خواهید داشت. برای تمیز کردن این شلوار بدون شستشو، می‌توانید از یک پارچه نم‌دار استفاده کنید. بهتر است شلوار خود را بعد از 8 تا 10 بار استفاده، یک‌ مرتبه بشوئید.

شلوار جین را با آب سرد بشوئید

شستشو با آب داغ، به بافت این نوع شلوار آسیب می‌رساند. تا حد ممکن شلوارهای جین خود را با آب سرد بشوئید. بسیاری از لباس‌ها، تنها با آب داغ قابل شستشو خواهند بود اما شلوار جین جزء آن دسته از لباس‌ها نیست.

از مواد شوینده ملایم استفاده کنید

برای شستن شلوارهای جین به هیچ عنوان از شوینده‌های قوی و تند استفاده نکنید؛ بهترین شوینده، شوینده‌های ملایم هستند که برای شستشوی چنین لباس‌های طراحی شده‌اند. شوینده ملایم شامل مایع لباس‌شویی، قرص لباس‌شویی و صابون لباس‌شویی است. در صورتی که شوینده ملایمی را پیدا نکردید، می‌توانید با ترکیب یک فنجان سرکه و آب سرد، یک شوینده طبیعی و ملایم بسازید.

با آویزان کردن، شلوار جین را خشک کنید

بافت‌های شلوار جین در برابر دمای بیش از اندازه خشک‌کن، آسیب‌پذیر هستند؛ به همین دلیل، توصیه می‌شود برای خشک کردن شلوار جین، آن را آویزان کنید.

پست های مرتبط