بهداشت البسه

نحوه شستن لباس‌های نو

نحوه شستن لباس های نو

چطور لباس های نو را بشوریم؟

لباس‌هایی که می‌خرید تازه و تمیز به نظر می‌رسند و شاید شستن آنها کار چندان درستی به نظر نرسد اما باید بدانید همین لباس به ظاهر تمیزی که خریداری کرده اید، با انواع آلودگی‌ها، باکتری‎ها و آلاینده‌ها آلوده شده است. لباس‌‌های داخل قفسه چون افراد زیادی آن را لمس می‌کنند، قطعا شستن آن منطقی است. حتی در فرایند تولید ممکن است در کارخانه با انواع مواد شیمیایی و رنگرزی آلوده شوند و بنابراین شستن آنها لازم است چون ترکیبات شیمیایی می‌توانند پوست را تحریک کنند و در هنگام تماس با بدن باعث خارش شوند به خصوص اگر پوست حساسی داشته باشید.

 

دستورالعمل شست و شوی لباس های نو

برچسب‌ها را جدا کنید:

تمام برچسب‌های روی لباس را از آن جدا کنید.

کاغذ شستشوی لباس را بررسی کنید:

همیشه به آنچه روی کاغذ لباس نوشته پایبند باشید. بنابراین هرگز از تنظیمات و آنچه روی برچسب نوشته عدول نکنید. پیشنهاد ما این است که لباس را حداقل نیم ساعت قبل از شستن با آب داغ بین 65 تا 90 درجه سانتیگراد که تقریبا مشابه حالت شستشوی داغ ماشین لباسشویی معمولی است، خیس کنید.

رنگ‌های مشابه را با هم بشویید:

لباس‌های جدید بیشتر از لباس‌های پوشیده شده رنگ انتقال می‌دهند. بنابراین رنگ‌های تیره را با لباس‌های سفید با هم نشویید. لباس‌های تیره جدید مستعد رنگ دادن هستند بنابراین قبل از آنکه در ماشین لباسشویی قرارشان بدهید با دست بخشی از آن را بشویید تا بفهمید چقدر رنگ می‌دهند.

مقدار مایع شوینده را درست مصرف کنید:

مقدار شوینده‌ای که برای شستشو استفاده می‌کنید بسیار مهم است. از مایع لباسشویی اکتیو برای این کار استفاده کنید.

ماشین را روی قسمت شستن تنظیم کنید:

تنظیمات مناسب را طبق برچسب مراقبت از لباسشویی انتخاب کنید و شستشو را شروع کنید. 2 ساعت پس از پایان چرخه، فورا ماشین را خالی کنید.

پست های مرتبط