بهداشت البسه

نگهداری لباس‌ها

محصولات رویا

نکته ها و ترفندهایی برای نگهداری لباس‌ها

بدون شک هر انسانی دوست دارد که لباس‌های شاداب و تازه‌ای داشته باشد. برای انجام این کار، باید نکات و ترفندهایی را بدانید. در ادامه نکات و ترفندهایی را برای تازه نگهداشتن لباس‌ها برایتان شرح می‌دهیم.

چگونه لباس‌هایم را تازه نگهدارم؟

برای تازه نگهداشتن لباس‌ها ترفندهای زیادی وجود دارد. نمی‌توان بدون این ترفند‌ها، لباس‎ها را برای مدت طولانی شاداب و تازه نگهداشت. در ادامه با این نکات همراه رویا باشید.

لباس‌هایتان را رول کنید

به جای تا کردن لباس‌ها بهتر است آن‌ها را رول کنید تا احتمال چروک شدنشان کم‌ شود. رول کردن به جای تا کردن لباس نه تنها از چین و چروک پیشگیری می‌کند، بلکه باعث ایجاد فضای بیشتر در چمدان هم می‌شود. بهتر است یک خوشبوکننده لباس در چمدانتان قرار دهید تا همیشه بوی تازگی بدهند.

برای بچه‌ها لباس اضافه بردارید

اگر با فرزندانتان سفر می‌روید بهتر است برای هرکدام یک لباس اضافه همراه داشته باشید؛ چون احتمال این‌که در سفر لباس‌ها لک شوند، زیاد است. درست است که مایع لباسشویی کودک خیلی راحت لکه‌های روی لباس کودکان را پاک می‌کند، اما بهتر است در سفر این کار را نکنید و با تعویض لباس، کار تمیز کردن لباس‌های کثیف را به بعد از سفر واگذار کنید.

وقتی اتو ندارید، از آب گرم استفاده کنید

با قرار دادن لباس‌ها در حمام هنگام دوش گرفتن، از شر چین و چروک‌های لباس خلاص شوید. برای این‌که لباس‌هایتان در سفر چروک نشود، نیازی به اتو ندارید. به سادگی لباس‌ها را در حمام آویزان کنید و در حالی که دوش آب گرم می‌گیرید اجازه دهید بخار ناشی از دوش آب گرم چین و چروک‌های روی لباس شما را از بین ببرد.

از کیسه‌های خشک‌شویی استفاده کنید

از کیسه‌های جداکننده برای جدا کردن لباس‌های نرم و زبر در سفر استفاده کنید. کیسه‌های خشک‌شویی می‌توانند ابزار مفیدی در سفر باشند؛ از یک کیسه خشکشویی برای جدا کردن پارچه‌های ظریف از پارچه‌های زبر استفاده کنید. هرچه به انتهای سفر نزدیک می‌شوید یک کیسه به عنوان لباس‌های کثیف در نظر بگیرید که از لباس‌های تمیز جدا باشد و راحت بتوانید تفکیک انجام دهید.

پست های مرتبط