بهداشت البسه

پاک کردن آدامس از روی لباس

پاک کردن آدامس از روی لباس

پاک کردن آدامس از روی لباس با 5 روش ساده و کاربردی

بدون شک پاک‌ کردن آدامس هم مانند پاک‌ کردن لکه جوهر از روی لباس، کار سختی است. زمانی که آدامس به‌ لباس می‎چسبد، شاید بتوانید مقداری از سطح بیرونی آن را بردارید، اما همچنان بخشی از آدامس روی لباس باقی می‌ماند. در این مقاله قصد داریم 5 روش ساده و کاربردی برای پاک کردن آدامس از روی لباس را به شما معرفی کنیم.

پاک کردن آدامس از روی لباس چگونه انجام می‌شود؟

اگر مقداری از آدامس روی لباس یا پارچه چسبید، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید. فراموش نکنید که هر یک از روش‌های زیر را ابتدا روی قسمت کوچکی از پارچه تست کنید و اگر آسیبی به بافت پارچه وارد نشد، مراحل را ادامه دهید.

۱.  استفاده از مایع لباسشویی

ابتدا روی لکه آدامس کمی مایع لباسشویی جنرال رویا ریخته و با استفاده از مسواک آرام روی آن را بسابید. این مایع به دلیل داشتن قدرت لکه‌بری بالا سبب جداشدن آدامس از روی پارچه می‌شود. پس از اینکه آدامس از روی پارچه جدا شد، لکه‌های باقی‌مانده را با آب سرد و مایع لباسشویی روبا شستشو دهید تا کاملا از بین برود.

۲.  استفاده از اتو

برای پاک کردن آدامس از روی لباس با استفاده از اتو، ابتدا یک تکه مقوای یا کاغذ خشک را روی لکه آدامس قرار دهید. به این طریق آدامس بین پارچه و مقوا قرار می‌گیرد؛ سپس بخش مورد نظر را اتو کنید. این کار را تا جایی که آدامس کاملا به مقوا بچسبد، ادامه دهید. پس از آن، لکه باقی‌مانده را با پودر پلی‌و‌اش رویا شستشو دهید.

۳.  استفاده از الکل

اگر آدامس به پارچه‌های نازک و حساس چسبیده است، برای از بین بردن آن می‌توانید از الکل استفاده کنید؛ زیرا الکل روی لباس لکه برجای نمی‌گذارد و رنگ آن را از بین نمی‌برد. برای این کار بهتر است یک دستمال یا اسفنج را با الکل نم‌دار کنید و روی لکه آدامس بکشید. پس از چند دقیقه می‌توانید آدامس را به راحتی از روی لباس بردارید و سپس لباس را با مایع لباسشویی رویا شستشو دهید.

(توصیه می‌کنیم برای لباس‌های ظریف و حساس حتما این راهکار را ابتدا در قسمتی از لباس که دیده نمی‌شود امتحان کنید تا از آسیب نرسیدن به رنگ و بافت پارچه اطمینان حاصل نمایید.)

۴ . منجمد کردن

برای پاک کردن آدامس از روی لباس با استفاده از روش منجمد کردن ابتدا لباس موردنظر را طوری تا کنید که لکه آدامس بیرون قرار گیرد. سپس لباس را داخل یک کیسه یا پلاستیک بگذارید و آن را برای چند ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از یک ساعت، آدامس به راحتی از روی لباس جدا می‌شود. علاوه بر این می‌توانید یک تکه یخ را داخل پلاستیک گذاشته و روی آدامس قرار دهید. زمانی که آدامس سرد و منقبض شود، به راحتی از بافت پارچه جدا می‌شود.

۵. استفاده از اسپری مو

کمی اسپری مو را روی آدامس اسپری کنید. این کار منجر به سفت شدن آدامس می‌شود؛ آدامس سفت شده به راحتی از روی لباس جدا خواهد شد. اگر لکه باقی ماند آن را با پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی رویا شستشو دهید.

پست های مرتبط