بهداشت خانه

کف خانه را با سفیدکننده برق بیندازید!

کف خانه را با سفید کننده برق بیندازید

اگر در تمیزکاری خانه به کف پوش‌ها رسیدید کافی است محلول سفیدکننده و آب را با هم مخلوط کنید و با تی آنها را تمیز کنید. سفیدکننده معمولا روی وینیل، کاشی‌های غیرمتخلل و حتی کاشی‌های ساده عالی عمل می‌کند.

سطوح سخت و بدون تخلخل مانند کف حمام و آشپزخانه را می‌توان به راحتی با محلول سفیدکننده و آب پاک کرد.

مراحل تمیز کردن کف با محلول سفیدکننده

برای تهویه مناسب اول پنجره‌ها را باز کنید

با باز کردن پنجره‌ها شروع کنید تا گردش هوای خوبی در ناحیه‌ای که در حال تمیز کردن هستید، جریان یابد. برای اتاق‌های بدون پنجره هم می‌توانید از پنکه برای بهبود گردش هوا استفاده کنید.

خاک و گرد و غبار را جارو کنید

خلاص شدن از شر کثیفی‌ها و گرد و غبار خانه قبل از استفاده از محلول سفیدکننده، پاک کردن کف با تی را آسان‌تر می‌کند. پس اول جارو بزنید و بعد سراغ محلول جادویی بروید.

محلول سفیدکننده و آب را با هم مخلوط کنید

یک سطل پلاستیکی را با یک لیتر آب پر کنید. سپس یک سوم پیمانه سفیدکننده رویا را به آن اضافه کنید. دستکش‌ و لباسی بپوشید که اگر احیانا محلول سفیدکننده به آن پاشید غصه نخورید!

با همین محلول زمین را تی بکشید

محلولی که مخلوط آب و سفیدکننده است را روی زمین بکشید و حدود 5 دقیقه صبر کنید روی زمین بماند. اگر لکه سختی روی زمین بود بد نیست با یک برس به شکل جداگانه آن را پاک کنید.

نکته: این محلول برای استفاده در خانه‌هایی که حیوان خانگی و کودکان زندگی می‌کنند کاملا بی‌خطر است. فقط باید حواستان باشد تا زمانی که زمین خشک نشده، کودکتان را از محل دور نگهدارید تا احیانا لیز نخورد. (این محلول مناسب کف چوبی نیست)

به طور کلی سفیدکننده برای تمیز کردن کف چوبی توصیه نمی‌شود. اما میتوانید برای اطمینان بخش کوچکی از کف چوبی را با محلول تمیز کنید و آزمایش کنید که آسیبی به چوب می‌رسد یا خیر.

محلول سفیدکننده، ضدعفونی کننده هم هست!

شاید ندانید اما وقتی شما از محلول سفیدکننده و آب برای تمیز کردن کف استفاده می‌کنید در واقع کف را ضدعفونی کرده‌اید البته اگر پیش از آن زمین را جارو کرده باشید. برای سطوحی که به وضوح آلوده هستند قبل از ضدعفونی کردن سطح را از قبل تمیز کنید و مطمئن شوید که محلول سفیدکننده و آب به مدت 5 دقیقه روی سطح باقی می‌ماند.

پست های مرتبط