بهداشت خانه

دوستدار محیط زیستمان باشیم

دوستدار محیط زیستمان باشیم

چطور دوستدار محیط زیست باشیم!

داشتن اطلاعات زیست محیطی به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها از طریق صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب به محیط زیست کمک کنید بلکه باعث می‌شود در هزینه‌ها و مصرف روزانه‌تان صرفه‌جویی کنید.

پیدا کردن ماده شوینده‌ای که هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد هم آسیبی به محیط زیست وارد نکند، بسیار ساده است. محصولات جدید نوآوری‌های مناسبی دارند و با خرید مواد شوینده باکیفیت از جمله شوینده‌های رویا می‌توانید مطمئن باشید که اهداف مهمی که ذکرشان را خواندید، به دست می‌آورید.

سرعت ماشین لباسشویی‌تان را کم کنید

وقتی بحث استفاده از مواد شوینده می‌شود، کارآمدترین راه برای صرفه‌جویی این است که چرخه ماشین لباسشویی را تا 30 درجه پایین بیاورید یا از چرخه‌های سریع که اغلب به طور خودکار در دمای پایین کار می‌کنند، استفاده کنید. مایع لباسشویی رویا برای شستشوی سرد کاملا مناسب است البته شستن لباس‌ها در چرخه‌های سریع و دمای پایین نیز به نگهداشتن ظاهر زیبای لباس کمک می‌کند.

مقدار مناسب یادتان نرود

اگر مواد شوینده را کم یا زیاد استفاده کنید شاید مجبور شوید لباس‌هار ا دوباره بشویید. اگر شوینده را زیاد بریزید به دلیل ایجاد کف زیاد، آبکشی درست لباس سخت می‌شود. درب مایع لباسشویی عیار مناسبی برای انتخاب میزان مناسب شوینده است. با مایع لباسشویی رویا دیگر نیاز به شستشو پیش از انداختن لباس در ماشین لباسشویی نیست و با یک بار شستشو لکه‌های سخت هم از بین می‌روند.

از آب سرد استفاده کنید

شستن لباس در دمای کمتر از 30 درجه یک راه مطمئن برای صرفه‌جویی در انرژی و هزینه است، ضمن آنکه به محیط زیست نیز کمک می‌کند زیرا در هر چرخه تا 57 درصد برق کمتری نسبت به شستشو در دمای بالا مصرف می‌کند. شستشو با آب سرد همراه با مایع لباسشویی رویا خطر جمع شدن و خراب شدن پارچه را به حداقل می‌رساند زیرا آنزیم‌های خاصی در مایع لباسشویی هست که قدرت لکه‌زدایی را افزایش می‌دهد. البته همه لباس‌ها را نمی‌توان در آب سرد شست. لباس‌های نخی سفید، ملحفه‌های تخت و آشپزخانه، پارچه‌هایی مانند نایلون و پلی استر و لباس‌های بسیار کثیف برای شستشو در دمای بالاتر بهتر هستند.

پست های مرتبط