بهداشت البسه

راه افزایش طول عمر لباس چیست؟

ماندگاری لباس

نگهداری صحیح از لباس، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که آقایان و بانوان به دنبال آن هستند؛ این مسئله به دلیل اینکه موجب افزایش طول عمر لباس می‌شود، حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم راه افزایش طول عمر لباس را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از این راه‌ها، بتوانید برای مدت طولانی‌تری از لباس‌های خود استفاده کنید.

راهکارهای کاربردی برای افزایش طول عمر لباس

به طور کلی راهکارهای زیادی برای افزایش طول عمر لباس وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که تمام این راهکارها کاربردی نیستند و امکان اینکه نتیجه عکس داشته باشند، وجود دارد. بهتر است از راهکارهایی استفاده کنید که در گذشته تست شده باشند و نتیجه آن‌ها مشخص باشد. در ادامه برخی از این راهکارهای مهم را معرفی می‌کنیم.

لباس‌ها را مطابق دستورالعمل شستشویی که دارند، بشویید

اولین نکته‌ای که برای شستشوی لباس‌ها باید به آن توجه داشته باشید، دستورالعمل مخصوصشان است. اگر دقت کرده باشید، روی برچسب اکثر لباس‌ها دستورالعمل شستشو هم نوشته شده است. این برچسب به شما نشان می‌دهد که هر لباس را باید با چه روش و موادی بشویید. برای مثال، برخی از لباس‌ها به آب داغ حساس هستند که روی برچسب لباس این مورد ذکر می‌شود.

تا حد امکان، لباس‌ها را با آب سرد بشویید

یکی دیگر از راه‌هایی که طول عمر لباس را افزایش می‌دهد، شستشوی لباس با آب سرد است. افراد صاحب‌نظر در این زمینه توصیه می‌کنند که تمام لباس‌هایتان را تا جایی که امکان دارد، با آب سرد بشویید. آب سرد هیچ خطری برای لباس‌ها ندارد و به بافت آن‌ها (به شرطی که از مواد شوینده ملایم و مناسب استفاده کنید) آسیبی نمی‌رساند. این در حالی است که برخی لباس‌ها در صورت شسته شدن با آب داغ، به راحتی آسیب می‌بینند و فرم و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند.

لباس‌های با کیفیت خریداری کنید

در حالت عادی، لباس‌های با کیفیت طول عمر زیادی دارند. با استفاده از روش‌های مراقبتی و شوینده‌های مناسب، می‌توانید طول عمر آن‌ها را هم افزایش دهید؛ به همین دلیل، لباس‌های با کیفیت برای مدت طولانی قابل استفاده خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید لباس حتما ابتدا به کیفیت آن توجه داشته باشید و این فاکتور را جزء اولویت‌های اصلی قرار دهید. برای خرید لباس‌های با کیفیت بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و مرکزی مراجعه کنید.

لکه‌های روی لباس را به سرعت پاک کنید

لکه‌ها یکی از مشکلاتی هستند که به راحتی می‌توانند طول عمر لباس‌ها را کاهش دهند. برای افزایش طول عمر لباس حتما لکه‌ها را به سرعت و در همان ساعات ابتدایی از بین ببرید. برای انجام این کار می‌توانید از شوینده‌های مناسب با قدرت لکه‌بری بالا استفاده کنید. مایع سفیدکننده معمولی رویا با قدرت لکه‌بری بالا به راحتی می‌تواند لکه‌های روی لباس را از بین ببرد. این محصول لباس‌ها را کاملا تمیز و درخشان می‌کند.

از محصولات و شوینده‌های با کیفیت استفاده کنید

محصولات و شوینده‌هایی که از آن‌ها برای شستشوی لباس استفاده می‌کنید، نقش مهمی در افزایش یا کاهش طول عمر لباس ایفا می‌کنند. به همین دلیل حتما باید از محصولات و شوینده‌های با کیفیت استفاده کنید تا طول عمر لباس‌هایتان افزایش پیدا کنند. بسیاری از شوینده‌های موجود در بازار که شامل پودر، صابون، مایع و … می‌شوند، به بافت لباس آسیب می‌رسانند. مایع لباسشویی رویا یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید از آن برای شستن لباس‌هایتان استفاده کنید. این محصول از آسیب رسیدن به بافت لباس جلوگیری کرده و به راحتی آن را مانند روز اول تمیز می‌کند.

از خشک‌کن ماشین لباسشویی برای خشک کردن لباس‌هایتان استفاده نکنید

خشک‌کن‌های ماشین لباسشویی برای خشک کردن لباس‌ها از حرارت بالایی استفاده می‌کنند. حرارت بالا آسیب‌های زیادی به لباس و بافت آن وارد می‌کند؛ در برخی موارد، حرارت زیاد خشک‌کن یا حتی شستشوی لباس با آب داغ، لباس‌ها را از چند میلی‌متر تا یک الی دو سانتی‌متر کوتاه‌تر می‌کند. توصیه می‌شود که لباس‌هایتان را در هوای آزاد قرار دهید تا به صورت طبیعی خشک شوند.

محل مناسبی را برای نگهداری از لباس‌هایتان انتخاب کنید

محل نگهداری لباس‌ها هم در افزایش طول عمر لباس تاثیرگذار هستند. در ابتدا باید محل مناسب نگهداری از هر نوع لباسی را به خوبی بشناسید؛ برای مثال، برخی لباس‌ها به هیچ عنوان نباید آویزان شوند چرا که شکل اصلی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط باید آن‌ها را در گوشه کمد قرار دهید.

لباس‌ها را زود به زود نشویید

بسیاری از افراد صاحب‌نظر در زمینه مد و پوشاک توصیه می‌کنند که تا حد امکان لباس‌ها را کمتر بشویید. زود به زود شستن لباس‌ها باعث از بین رفتن بافت، استایل و فرم اصلی لباس می‌شود؛ بهتر است مدت زمان مشخصی را برای شستشوی هر لباس در نظر بگیرید و آن‌ها را زودتر از زمان تعیین‌شده در ماشین لباسشویی نیندازید.

لباس‌های حساس را با دست بشویید

لباس‌هایی که بافت یا الیاف حساسی دارند، بهتر است با دست شسته شوند. چنین لباس‌هایی به محض شستشو با دیگر لباس‌ها (به وسیله ماشین لباسشویی) به سرعت بافت و شکل خود را از دست می‌دهند. برخی افراد این لباس‌ها را در صورت شسته شدن با ماشین لباسشویی، یک‌بار مصرف می‌دانند. لباس‌هایی که تا به حال شسته نشده‌اند هم بهتر است در ابتدا با دست شسته شوند. پودر لباسشویی دستی رویا با قدرت پاک‌کنندگی بالا، از الیاف و بافت پارچه لباس محافظت می‌کند و لکه‌های آن را از بین می‌برد.

برای شستن لباس از شوینده کمتری استفاده کنید

استفاده از شوینده به مقدار مناسب و کنترل‌شده، باعث افزایش طول عمر لباس می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از شوینده‌ها در هر نوبت از شستشو، به هیچ عنوان تضمین‌کننده تمیزی لباس نخواهد بود؛ حتی انجام این کار ممکن است نتیجه کاملا متفاوتی داشته باشد. در صورت درست آبکشی نشدن لباس‌ها، برخی از مواد روی لباس باقی خواهد ماند.

برای شستن لباس‌، آن را پشت‌ و رو کنید

توجه داشته باشید که قبل از شستن لباس‌ها حتما آن‌ها را پشت و رو کنید. در غیر این صورت، رنگ و طرح لباس به مرور از بین می‌روند؛ علاوه بر این، شستن لباس به صورت پشت و رو شده باعث تمیزی بیشتر لباس و از بین رفتن کثیفی‌ها می‌شود.

برای اتو کشیدن لباس از حرارت زیاد استفاده نکنید

آخرین نکته‌ای که برای افزایش طول عمر لباس باید به آن توجه داشته باشید مربوط به اتو کشیدن است. به هیچ عنوان هنگام اتو کشیدن لباس از درجه حرارت بالا استفاده نکنید؛ این کار می‌تواند به بافت و الیاف لباس آسیب جدی وارد کند. در این شرایط، احتمال سوختگی لباس هم وجود دارد.

پودر ماشین لباسشویی رویا با قدرت 100 درصد لکه‌بری و رایحه عطری بهترین انتخاب برای شستن لباس‌هایتان است و باعث افزایش طول عمر لباس شما می‌شود. این محصول با بهره‌گیری از به روزترین تکنولوژی، از الیاف و بافت پارچه لباس‌ها محافظت می‌کند. قدرت پاک‌کنندگی بالای این محصول تمام لباس‌های کثیف شما را مانند روز اول تمیز و درخشان می‌کند.

پست های مرتبط