بهداشت البسه

با بوی بد عرق خداحافظی کنید

با بوی عرق خداحافظی کنید

4 راه از بین بردن بوی عرق از لباس‌های ورزشی

اگر برنامه‌تان این است که از این هفته ورزش را شروع کنید، فارغ از اینکه در هر صورت باید حواستان باشد که بوی بد ندهید، بهتر است بدانید که حجم لباس‌های کثیف‌تان هم بیشتر خواهد شد. اما خب قطعا نباید تنها به همین دلیل بی‌خیال ورزش شوید. درست است که برای پیشگیری از بوی تعریق باید لباس‌هایتان را زود به زود عوض کنید اما در ادامه نکات مهم برای اینکه لباس‌های ورزشی‌تان بعد از شستشو بوی تازگی بدهد، آورده شده است.

چطور با لکه‌های عرق مبارزه کنیم

تی‌شرت‌های نخی کلاسیک ممکن است اولین انتخاب برای پیراهن‌های ورزشی باشند. اما عیبشان این است که عرق را خیلی زود جذب می‌کنند و ممکن است لکه‌های عرق در لباس جا خوش کند. برای مقابله با این مشکل، پیراهن خود را از داخل بچرخانید و نواحی زیر بغل را با مایع شستشوی رویا در آب بسیار گرم بشویید. اگر لکه ماندگار شد، این کار را قبل از خشک کردن لباس تکرار کنید.

انتخاب مواد شوینده مناسب

تعریق از جمله مواردی است که اجتناب از آن در طول ورزش و بازی غیرممکن است. به همین دلیل مهم است که بدانید چطور بوی عرق لباس را از بین ببرید. سعی کنید از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که به طور خاص برای مقابله با لکه‌های سخت مانند چمن، خاک و خون طراحی شده‌اند و در عین حال بو را از بین می‌برند. مایع لباسشویی رویا بهترین مواد را برای از بین بردن لکه‌های لباس شما دارد. این مایع لباسشویی رایحه بسیار خوبی دارد و همین ویژگی کمک می‌کند از شر بوهای سرسخت خلاص شوید و طراوت به لباس‌هایتان برگردد.

منتظر شستن لباس‌هایتان نباشید

لباس‌های ورزشی‌تان را بعد از تمرین یا بازی در کیف نگذارید. از آنجا که باکتری‌ها تمایل به رشد در مکان‌های مرطوب دارند مطمئن شوید که لباس‌های ورزشی شما تا حد امکان سریع و کارآمد خشک شود. حتی اگر قصد دارید بعدا لباس‌ها را بشویید اگر روز آفتابی است، لباس‌ها را جلوی آفتاب بگذارید تا خشک شوند.

ساک ورزشی‌تان را با ورقه‌های خشک کن تازه کنید

ساک ورزشی شما می‌تواند باعث حفظ بوی وسایلی که در آن قرار می‌دهید، شود. پس چند ورق خشک کن را در کیف خود قرار دهید تا سریع و آسان داخل آن خشک شود و بوی تازگی بدهد.

پست های مرتبط