بهداشت البسه

از بزرگ و کوچک شدن لباس جلوگیری کنیم

از بزرگ و کوچک شدن لباس جلوگیری کنیم

7 راه برای جلوگیری از بزرگ و کوچک شدن لباس

به احتمال زیاد شما هم با مشکل کوچک و بزرگ شدن لباس یا همان آب رفتن لباس بعد از شستشو مواجه شده‌اید؛ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای جلوگیری از این مشکل راهی وجود ندارد اما اشتباه می‌کنند. نکاتی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، به هیچ عنوان با آب رفتن لباس مواجه نمی‌شوید. در ادامه قصد داریم 7 راه برای جلوگیری از بزرگ و کوچک شدن لباس را به شما معرفی کنیم.

راه‌های جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس

در ادامه به نکات گفته شده توجه داشته باشید.

برچسب لباس را مطالعه کنید

چه بخواهید لباس را خشکشویی کنید چه با آب سرد و به صورت دستی بشویید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید، برچسب اولین موردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برچسب روی لباس نشان می‌دهد که لباس موردنظر با شستشو و خشک کردن گشاد و تنگ نمی‌شود و اصولا نحوه شستشوی آن باید به چه صورت باشد.

از نرم کننده لباس استفاده کنید

اگر قصد جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس موردنظر خود را دارید، برای شستشوی آن از نرم کننده لباس رویا استفاده کنید. تفاوت لباس با استفاده از نرم کننده و بدون استفاده از نرم کننده بسیار محسوس است. نرم کننده لباس رویا کمک می‌کند لباس خشک و کشیده نشود و راحت‌تر به شکل اولیه خود برگردد.

از خشک کردن لباس در هوای آزاد استفاده کنید

به هیچ وجه قبل از خشک شدن لباس را آویزان نکنید. برای از بین بردن رطوبت اضافی قبل از اینکه لباس خود را آویزان کنید تا خشک شود آن را روی یک حوله تمیز و ضخیم به صورت صاف قرار دهید و از پایین بغلتانید و در حین حرکت آب را فشار دهید. سپس آن را آویزان کنید.

از چوب لباسی مناسب استفاده کنید

برای جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس هنگام آویزان کردن آن در کمد، از چوب لباسی که اندازه لباس باشد استفاده کنید. اگر چوب لباسی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد قسمت بالایی لباس از حالت اصلی خارج می‌شود. اگر لباسی را بدون دکمه یا زیپ آویزان می‌کنید، آویز را از پایین لباس بالا ببرید تا قلاب از خط گردن بیرون بیاید.

بهتر است لباس‌ها را تا بزنید

تا کردن ژاکت‌ها و تی‌شرت‌ها و صاف نگهداشتن آن‌ها کمک می‌کند تا شکل خود را بهتر حفظ کنند. استفاده از چوب لباسی می‌تواند باعث کش آمدن آن‌ها شود.

دکمه‌های لباس را ببندید

هنگام پوشیدن و در آوردن لباس و قرار دادن آن در کمد، حتما دکمه و زیپ لباس‌ را ببندید تا از گشاد شدن آن جلوگیری کنید.

اگر این 7 نکته گفته شده برای جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس را رعایت کنید، دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

 

پست های مرتبط